Excel Funkcje

W obecnych czasach technologicznych praktycznie każdy użytkownik komputera posiada na swoim sprzęcie zainstalowany pakiet Microsoft Office bądź Open Office. W podstawowych wersjach tych pakietów znajduję się między innymi Word, PowerPoint ale także Excel, który dzisiaj omówimy.

Program Microsoft Office Excel (darmowy odpowiednik to Open Office Calc) służy do tworzenia i edytowania arkuszy kalkulacyjnych. Te oprogramowanie jest bardzo użyteczne podczas wykonywania skomplikowanych (bądź też tych łatwiejszych) obliczeń na naszych komputerach, smartfonach bądź tabletach.

Na wstępie warto wspomnieć, że każdy użytkownik powinien wiedzieć, z czego składa się każdy arkusz kalkulacyjny. Podstawową jednostką w Excelu jest komórka (jest to jedna prostokątna kratka). Natomiast wiele komórek składa się na wiersze(poziomo) i kolumny(pionowo).

Tak prezentują się Excel przykładowe funkcje:

-Suma (Jest to chyba najczęściej używana Excel Funkcja, za pomocą której jesteśmy w stanie szybko podliczyć dane znajdujące się w komórkach.)

Jeżeli (Funkcja odpowiadająca za zadania, które posiadają warunek. Jest to funkcja bardziej złożona, więc jej dokładne działanie zostanie przedstawione w osobnym artykule.)

-Max (Kolejna bardzo przydatna funkcja, która pozwala nam znaleźć największą liczbę w danej kolumnie bądź wierszu)

-Min (Funkcja podobna do funkcji MAX, tylko w tym przypadku jesteśmy w stanie znaleźć najmniejszą liczbę.)

Suma.Jeżeli (Jest to kolejna skomplikowana, ale także przydatna funkcja, która łączy funkcje Jeżeli i Suma. Jednak jest dokładne działanie zostanie opisane na naszym blogu w innym artykule.)

-Średnia (Przydatna funkcja, za pomocą której jesteśmy w stanie policzyć średnią wartość liczb znajdujących się w danej kolumnie bądź wierszu.)

-ZAOKR (Ta funkcja służy do Zaokrąglania danej liczby. Wynik możemy zaokrąglić do wyznaczonej liczby. Bardzo przydatna funkcja, jeśli np. przeliczamy waluty.)

-WYST.NAJCZĘŚCIEJ (Dzięki tej komendzie jesteśmy w stanie określić jaka liczba, litera bądź wyraz występuje najczęściej w danej kolumnie bądź wierszu.)

-SZUKAJ.TEKST (Kolejna przydatna funkcja w Excelu, która pozwala nam wyszukać dany tekst w całym arkuszu kalkulacyjnym.)

Wyżej przedstawione funkcje są najczęściej używanymi.

Jednak należy pamiętać, że baza Excel Funkcje jest dużo liczniejsza, co sprawia, że ten program może być potężną maszyną podczas naszej pracy. Tych funkcji jest tak wiele, że należy poświęcić wiele miesięcy, aby móc w pełni zobaczyć wszystkie możliwości, które oferuje nam ten wyglądający niepozornie program.

Dodatkowo warto wspomnieć, iż ważną Excel Funkcja jest możliwość tworzenia wielu rodzajów wykresów z wcześniej wpisanych danych. Dzięki temu arkuszowi kalkulacyjnemu jesteśmy w stanie utworzyć wykresy: Kolumnowy, Liniowy, Kołowy, Słupkowy, Warstwowy, Punktowy i wiele więcej…

Wykresy w programie Microsoft Office Excel są bardzo przydatne, ponieważ posiadają one wiele ciekawych podfunkcji, dzięki którym możemy np. wcześniej utworzone wykresy edytować według naszych upodobań. Możemy zmienić barwę wykresu bądź zmienić ułożenie danych.

Microsoft Office Excel podobnie jak reszta programów z pakietu Microsoft Office zawiera wiele funkcji, które umilą nam korzystanie z tych oprogramowań. W Excelu jesteśmy w stanie pogrubić, podkreślić bądź powiększyć tekst, dzięki czemu możemy upiększyć nasz arkusz kalkulacyjny, dzięki czemu może on stać się dla nas czytelniejszy.

Warto dodać, że istnieje również możliwość by edytować wygląd pojedynczych komórek, bądź całych wierszy i kolumn. Dzięki kilku kliknięciom jesteśmy w stanie zmienić obramowanie, wypełnienie (kolor) bądź czcionkę danej komórki.

Jeśli chcesz dokładniej poznać inne funkcje Excela to zapraszam do zapoznania się z innymi wpisami, gdzie zostały przedstawione sposoby użycia oraz działanie tych funkcji, w bardzo przejrzysty sposób wraz z przykładami.